בדיקות בטיחות

בדיקת מעלית – הבדיקה שיכולה להציל חיים

לא משנה אם אתם נציגי ועד בית, מנהלי נכס, קבלנים או פשוט דיירים שמבקשים שקט נפשי – כשמדובר במעלית, יש דברים שלא משאירים ליד המקרה.

בכל פעם שמישהו נכנס למעלית – ילד עם ילקוט, סבתא עם מקל הליכה, שליח ממהר – הוא סומך עליכם שהמעלית תעשה את מה שהיא אמורה לעשות: לעלות, לרדת, ולעשות את זה בבטחה.

כדי שזה יקרה, צריך לוודא שהמעלית נבדקת בזמן, על ידי אנשי מקצוע. בדיקת מעלית היא לא עניין בירוקרטי – היא חלק בלתי נפרד מתפקוד תקין של הבניין, ויותר מזה: היא דרך לשמור על החיים של מי שחי בו.

החוק מחייב לבצע בדיקה תקופתית למעלית אחת לחצי שנה לפחות – אבל אצלנו זה הרבה מעבר לחובה. בקבוצת ריפס מעליות אנחנו רואים בזה שליחות. עם ניסיון של יותר מ־35 שנה, צוות של בודקי מעליות מוסמכים ועשרות אלפי מעליות שנבדקות מדי שנה, אנחנו כאן כדי לוודא שהמערכת שתלויה על כבל – תחזיק גם את האמון שלכם.

מה כוללת בדיקת בטיחות תקופתית?

בדיקה תקופתית למעלית היא הרבה יותר מהצצה מהירה או חתימה על טופס. מדובר בבדיקה יסודית שמבוצעת על ידי בודק מעליות מוסמך, ומטרתה לוודא שכל מערכות ההפעלה והבטיחות של המעלית פועלות בצורה תקינה וללא סיכון.

במהלך הבדיקה נבדקים בין היתר:

  • מערכת הבלימה וההאטה
  • תקינות הכבלים והתלייה
  • סגירה ואטימה של הדלתות
  • התאמות המעלית לעצירות מדויקות
  • חיישנים, גלאים, לחצנים ומערכת הפיקוד
  • מצב הפיר, חדר המכונות, מערכת התאורה ועוד

כל אחד מהשלבים הללו נועד לזהות תקלות עוד לפני שהן קורות בפועל – כי כשזה נוגע אל בטיחות מעליות אין מקום לקיצורי דרך.

 

מדבקת אישור בדיקה

ומה לגבי עלויות? ובכן, אנו מציעים על בדיקת מעלית תקופתית מחיר הנע לרוב בין כמה מאות שקלים לבדיקה, אך משתנה לפי סוג המעלית, מיקומה, כמות הקומות בבניין ועוד  . כדי להבין בדיוק כמה תשלמו – כדאי לפנות אלינו ולבקש הצעת מחיר מסודרת הכוללת את כל פרטי הבדיקה.

ריפס מעליות – מקצועיות ללא פשרות

כשאתם מזמינים בדיקת בטיחות, אתם לא מחפשים "עוד טכנאי". אתם צריכים אנשי מקצוע עם עין חדה, הבנה הנדסית וניסיון מהשטח – בדיוק כמו הצוות שלנו.

בריפס מעליות מועסקים כיום כ־10 בודקי מעליות מנוסים, בעלי הסמכה רשמית ממשרד העבודה. כל אחד מהם עבר הכשרה מקיפה, מתעדכן בתקנים העדכניים ביותר, ומחזיק בידע מעשי על כלל דגמי המעליות הקיימים בישראל, מכל סוג וגודל.

הצוות שלנו פרוס מדן ועד אילת – כך שלא משנה היכן אתם נמצאים, תמיד יש לנו מישהו קרוב שיכול להגיע, לבדוק, להסביר, וללוות אתכם לכל אורך הדרך.

אבל לא רק בני אדם עומדים לרשותכם – גם טכנולוגיה. אנחנו מצוידים במדי תאוצה, מצלמות תרמיות, מדי כוח, ציוד לייזר מתקדם, ובמערכת דיגיטלית שמאפשרת לכם לגשת לכל התסקירים והחשבוניות בלחיצת כפתור.

ככה נראית בדיקת מעלית כשעושים אותה ברצינות.

צפייה מיידית בתוצאות – סריקת המדבקה החכמה

אחד החידושים הייחודיים לקבוצת ריפס מעליות הוא האפשרות לצפות בתוצאות ביקורת מעליות באופן כמעט מיידי – בלי טלפונים, בלי לחכות, ובלי לנבור בתיקים.

איך זה עובד? על כל מעלית שנבדקה על ידי ריפס, תמצאו מדבקת אישור צהובה עםQR CODE  ייחודי. סריקה פשוטה דרך מצלמת הטלפון תוביל אתכם ישירות לדוח האחרון שביצענו – כולל ההערות, הליקויים (אם קיימים) ומועד הבדיקה הבא.

יש לכם קליטה – מצוין. אין לכם? פשוט סרקו שוב כשאתם מחוץ לפיר, והמידע יעלה מיד.

השיטה הזו חוסכת זמן, נותנת לכם שליטה – ובעיקר מבטיחה שקיפות מלאה. אתם לא צריכים לנחש מה קרה במעלית – אתם רואים הכול.

זה חלק מהמחויבות שלנו, כגוף שמאמין שלקוח מעודכן הוא לקוח מוגן.

מעלית היא לא מכשיר פרטי – היא מתקן תחבורה שמשרת את הציבור. לכן, החובה לבדוק אותה מעוגנת בחוק, והיא חלה על כל בניין שיש בו מעלית, ללא יוצא מן הכלל.

לפי פקודת הבטיחות בעבודה (1970) בודק מעליות מוסמך חייב לבדוק כל מעלית אחת לחצי שנה לכל היותר. שימוש במעלית שלא עברה בדיקה בזמן – מהווה עבירה פלילית, וגרוע מזה: סכנה ממשית לחיי אדם.

האחריות על המעלית היא על בעל המעלית- דהינו, ועד הבניין, או חברת הניהול המייצגת אותו. ולכן- חשוב שבעל המעלית יזמין את הבודק לבדיקתה, ויהיה מודע לליקויים שאותרו בבדיקה.

הבדיקה הראשונה למעלית חדשה מתבצעת ע"י מכון התקנים. לאחר מכן, הבדיקות התקופתיות מועברות לידי בודקי מעליות מוסמכים, שמאושרים על ידי משרד העבודה והכלכלה.

במהלך כל בדיקת מעליות ממלא המהנדס דוח הנקרא "תסקיר בדיקה" – בו מפורטים מצבה הטכני של המעלית, ליקויים (אם נמצאו), ואזהרות בטיחות. הדוח נשלח גם לבעל המעלית, גם לחברת השירות של המעלית, וגם למשרד העבודה.

אנחנו פוגשים לא מעט בעלי נכסים ששואלים על העלויות. ובכן, אנו מציעים להם עבור שירות בודק מעליות מוסמך מחיר הוגן, אבל מציינים שהמחיר האמיתי מגיע דווקא כשלא מבצעים את הבדיקה בזמן.

חברות ניהול ואחזקת מבנים

כאשר אתם מנהלים בניין, אתם גם האחראים הישירים על תפקוד המעלית. לפי החוק, אתם נחשבים ל"בעל המעלית" לכל דבר ועניין – ולכן חלה עליכם האחריות להזמין בדיקת בטיחות אחת לחצי שנה על ידי בודק מעליות מוסמך.

כל עיכוב בביצוע הבדיקה התקופתית עלול לסכן את דיירי הבניין, לגרור צווי בטיחות ואף להוביל לתביעות. לכן חשוב לבחור בגוף מקצועי ומנוסה שיידע לבצע את הבדיקה במועד, להפיק תסקיר ברור – ולשלוח אותו גם אליכם וגם למשרד הכלכלה.

ריפס מעליות מציעה שירות שמותאם בדיוק לכם – כולל דוחות דיגיטליים זמינים בענן, אפשרות לצפייה מיידית באמצעות סריקת מדבקת QR וליווי בתהליך תיקון הליקויים מול חברת השירות. ניתן גם לשלב סקר עומק כל שנתיים, כדי לוודא שמערכות המעלית לא רק פועלות – אלא פועלות היטב.

חברות רבות בישראל בוחרות בריפס בגלל השירות, המקצועיות, והמענה השוטף שלנו – אנחנו זמינים גם בטלפון, גם בווטסאפ, וגם דרך אזור הלקוחות באתר.

סקר עומק של כלל מכלולי המעלית על ידי מהנדס בודק מעליות מוסמך, בעל ידע רב בבדיקת דגם המעלית הספציפי ועל ידי כלים טכנולוגיים מתקדמים

מתן דוח ליקויים מפורט, מצולם, עם גישה למדיה נוספת בענן, שניתן לפנות איתו לגורמים הרלוונטיים לצורך תיקונים

אפשרות ליווי מהלך השיפוץ עד לסיום של תיקון הליקויים

קבלנים, יזמים וקבוצות רכישה

התקנת מעלית בפרויקט חדש היא לא רק שלב טכני – היא רגע קריטי מבחינת בטיחות, אחריות וחוקיות השימוש. מרגע שמעלית הותקנה ועד למסירתה לחברת ניהול – הקבלן או היזם נחשב "בעל המעלית", וחלה עליו החובה להזמין בדיקת מעליות בהתאם לחוק.

הבדיקה הראשונה מתבצעת כאמור על ידי מכון התקנים, אך כל הבדיקות שלאחר מכן – כולל לפני אכלוס – חייבות להתבצע על ידי בודק מעליות מוסמך שהוסמך ע"י משרד הכלכלה. הדוח שמופק בסיום הבדיקה, "תסקיר בדיקה", הוא מסמך מחייב – ורק לאחר תיקון כל הליקויים ניתן להתקדם עם המסירה.

אצלנו בריפס, הבודקים מלווים אתכם גם בפרויקטים גדולים, גם בשלב המסירה וגם בתיעוד הדיגיטלי – כולל מערכת גישה נוחה לצפייה בדוחות באמצעותQR CODE . אנחנו מתמחים במעליות חדשות, מעלוני נכים, דוכני הרמה ומערכות מתקדמות, עם שימוש במצלמות תרמיות, מדי כוח ואמצעים מתקדמים נוספים.

רוצים לחסוך תקלות לפני שהן קורות? הזמינו מאיתנו גם סקר עומק לפני מסירה – ותוכלו למסור את הנכס כשהכול תקין, מאושר, ובטיחותי לחלוטין.

סקר עומק של כלל מכלולי המעלית על ידי מהנדס בודק מעליות מוסמך, בעל ידע רב בבדיקת דגם המעלית הספציפי, המצוייד בכלים טכנולוגיים מתקדמים

מתן דוח ליקויים מפורט, מצולם, עם גישה למדיה נוספת בענן, שניתן לפנות איתו לגורמים הרלוונטיים לצורך תיקונים

אפשרות של ליווי תהליך השיפוץ עד גמר תיקון הליקויים

וועדי בתים, נציגויות דיירים
ורוכשי דירות

אם אתם ועד בית, נציגות דיירים או דיירים בבניין עם מעלית – האחריות על בדיקת מעלית תקופתית חלה גם עליכם. כאמור, לפי החוק בישראל, כל מעלית מחויבת להיבדק אחת לשישה חודשים לכל היותר, על ידי בודק מוסמך למעליות שהוסמך לכך ע"י משרד העבודה. הזנחה של הבדיקה התקופתית עלולה לחשוף אתכם לסיכונים בטיחותיים – וגם לעבירה פלילית.

הבדיקה כוללת סקירה של רכיבי הבטיחות של המעלית  הנמצאים במערכת הבקרה, המנוע, הכבלים, הדלתות, התא עצמו והפיר – ומסתיימת בדוח הנקרא "תסקיר בדיקה", בו מופיעים ליקויים אם נמצאו, רמת הסיכון, והמלצות להמשך טיפול. הדוח נשלח גם אליכם, גם לחברת השירות של המעלית שלכם וגם למשרד העבודה.

מה עושים אם התגלו ליקויים בבדיקה? פונים לחברת השירות של המעליות (החברה שמבצעת את תחזוקת המעליות, איתה יש לכם הסכם), ודורשים טיפול מהיר ומדויק לפי דרישות הדוח. השיטה הכי פשוטה לוודא שהכול בוצע – לדרוש מהחברה אישור חתום על תיקון כלל הליקויים שאיתר בודק המעלית.

בנוסף, אנו ממליצים בחום להזמין אחת לשנתיים גם סקר עומק למעליות –  בדיקה מקיפה במיוחד, הייחודית לקבוצת ריפס מעליות- המתבצעת על ידי בודקי מעליות מוסמכים, וכוללת צילומים עם מצלמות זיהוי חום (מצלמות תרמיות), מדי רעידות ואמצעים טכנולוגיים נוספים. בסופה תקבלודו"ח מפורט וגישה לענן המכיל את כלל המידע שנאסף. מדובר בכלי חשוב שמאפשר לתפוס תקלות נסתרות בשלב מוקדם, לחסוך הוצאות מיותרות – ובעיקר לשמור על הביטחון של הדיירים.

סקר עומק של כלל מכלולי המעלית על ידי מהנדס בודק מוסמך, בעל ידע רב בבדיקת דגם המעלית הספציפי, המצויד בכלים טכנולוגיים מתקדמים

מתן דוח ליקויים מפורט, מצולם, עם גישה למדיה נוספת בענן, הניתן לבצע בו שימוש כמסמך משפטי.

סמכות מקצועית מטעם הדיירים

סיכום – מעלית תקינה היא אחריות משותפת

בדיקת מעלית בזמן היא הבסיס לשקט נפשי, לתחזוקה נכונה ולמניעת סיכונים.
בין אם אתם דיירים, נציגי ועד, מנהלי נכס או יזמים – זו פעולה פשוטה, שמתחילה בטלפון ומסתיימת בבטיחות.

אנחנו בריפס מעליות מזמינים אתכם להצטרף לאלפי לקוחות – חברות, ועדים ויזמים – שנהנים משירות מקצועי, טכנולוגיה מתקדמת, ודוחות ברורים שנמצאים אצלכם תמיד.

להזמנת בדיקת מעלית תקופתית, קבלת הצעת מחיר או לייעוץ בתחום המעליות עם מומחים מהמובילים בישראל – השאירו פרטים בטופס המקוון או התקשרו אלינו לטלפון 09-7423472  (גם בוואטסאפ). נשמח לעמוד לרשותכם.

הלקוחות שלנו

שאלות ותשובות נפוצות על בדיקות מעליות

בדיקת מעלית הינה בדיקה תקופתית האמורה להתבצע במעלית אחת לחצי שנה, ומחוייבת ע”פ פקודת הבטיחות בעבודה (1970). הבדיקה חשובה לועד הבית, לכלל משתמשי המעלית ולחברת הניהול של הבניין.

הזנחה של מכלולי המעלית בתקופה הראשונה לחייה, או בכל תקופה אחרת, תגרור בעיות רבות בהמשך הדרך.

כמו כל רכב- יש במעליות חלקים ורכיבים רבים הנסתרים מעיני הנוסעים והן דורשות שכלל רכיביהן יהיו מכוילים, נקיים, תקינים ומוכנים לפעולה.

כל רכיב שאיננו עומד בדרישות אלו עלול לגרום לתקיעת המעלית במקרה הטוב, ולנזק לטווח ארוך או לסכנה בטיחותית במקרה הרע.

וכמו כל רכב אוטונומי- מי שמבצע למעלית סקר עומק- צריך להיות מקצועי מאד, ולהכיר את הדגם הספציפי כדי להכיר את מצבם הנדרש של כלל רכיביו. 

במקרים רבים מתבצע שימוש במעלית הנוסעים של הבניין בתהליכי סוף הבניה- לאחר סיום השלד ופירוק מעלית הבנייה החיצונית. מעלית זו נשחקת משמעותית ובמהלך המסירה חייבת לעבור שיפוץ להחזרה למצבה החדש. 

ליקויים רבים יכולים להתרחש בשלבי בניית פיר המעלית והתקנתה.

התהליכים הללו אינם שקופים לקבלן וליזם, ואם לא נבדקים לעומק לפני מסירת המעלית או בצמוד לכך- יגררו תקלות רבות במעליות כבר בחודשים הראשונים לחייהן ואף בהמשך, מה שעלול לגרום לתלונות רבות ואף תביעות מצד רוכשי הנכסים.

חברות בדק בית רבות מבצעות בדק למעליות במסגרת שירותיהן, אך ברוב המקרים הבדק איננו מבוצע על ידי מהנדס בודק מוסמך, אלא על ידי גורם אחר, ללא הסמכה רשמית.

רק אדם המוסמך לבצע בדיקת מעליות יכול לבצע את הבדיקה התקופתית. חברת השירות אינה יכולה לבצע את הבדיקה בעצמה. ניתן להקביל את הבדיקה לטסט לרכב, ואת פעולת חברת השירות למוסך המטפל ברכב. מומלץ לבדוק את רשימת בודקים מוסמכים משרד העבודה הנמצאת באתר שלנו.

האחריות לביצוע הבדיקה מוטלת על בעל המעלית (בדר"כ ועד הבית). עליו ליצור קשר עם בודק מעליות מוסמך שיבצע את הבדיקה, אחת לחצי שנה.

לקבוצת ריפס מעליות בודקים ומהנדסים מוסמכים ואלפי לקוחות, ניתן לפנות אלינו בכל עת לתיאום בדיקה:
הערה: בדיקה ראשונה למעלית חדשה – מבוצעת ע"י מכון התקנים, אך זו בדר"כ מתקיימת לפני אכלוס הבניין ובאחריות החברה המתקינה את המעלית.

תפקידם של בודקי מעליות משרד העבודה הוא לוודא שהמעלית בטוחה לשימוש – כלומר, כל מנגנוני הבטיחות עובדים בצורה תקינה וכנדרש ע"פ התקנים והוראות מפקח העבודה הראשי.

הבודק בדר"כ אינו מתעכב על דברים שאינם קשורים בבטיחות (כמו "כפתור מעלית מלוכלך" או "מעלית עושה רעש לדיירים בקומה העליונה" – למקרים אלו יש לפנות לחברת השירות.)

אחר הבדיקה, מפיק הבודק תסקיר עם פירוט ממצאיו. התסקיר נשלח לבעל המעלית, לחברת השירות ולמפקח העבודה האיזורי של משרד העבודה. כאשר הבודק מוצא שהמעלית מסוכנת לשימוש – הוא גם מחוייב להשבית אותה.

בתסקיר מפורטים הליקויים שמצא הבודק (אם ישנם), וכן פרק זמן לתיקונם. על חברת השירות לתקן את כל הליקויים שנמצאו בתסקיר.

למרבה הצער, לא תמיד תקפדנה חברות השירות לתקן את הליקויים במועד, ולכן כבעל המעלית עליך לוודא בעצמך שחברת השירות מתייחסת לתסקיר ומבצעת את התיקונים הנדרשים.

בתסקיר הבדיקה ישנו סעיף מסקנות מיוחד, בו רושם הבודק אחת מהאפשרויות הבאות:
א. "אין התנגדות להפעלת המעלית" – כלומר, המעלית בטוחה לשימוש. אין זה אומר בהכרח שאין לבצע תיקונים מסויימים (כמפורט התסקיר) – אך ניתן להשתמש במעלית בבטחה.
ב. "אין התנגדות לשימוש במעלית" – בתוספת התניה. במקרה זה השימוש במעלית בטוח אבל בתנאי. התנאי הוא בדר"כ תיקון הליקויים שנמצאו בתוך פרק זמן מסויים. אם עבר פרק הזמן והתיקונים לא בוצעו – השימוש במעלית אסור. בכל מקרה, במקרים כאלו כדאי ומומלץ להתייעץ עם הבודק.
ג. "יש סיכון בהפעלת המעלית" – במקרה זה, הגיע הבודק למסקנה שהשימוש במעלית מסוכן. על הבודק להודיע מיידית לבעל המעלית, לחברת השירות ולמפקח העבודה שהמעלית אסורה לשימוש, ולהשבית את המעלית בעצמו. תסקיר כזה מסומן בחותמת אדומה ובולטת "אסור לשימוש".

במקרה כזה חל אסור להשתמש במעלית עד לתיקונה.
איך תדע שהמעלית תוקנה כנדרש? למרבה הצער לא תמיד תדע. 
הרבה פעמים חברת השירות מפעילה את המעלית – מבלי שהתיקונים הנדרשים בוצעו (מסיבות שונות כגון הצעות מחיר שלא אושרו ע"י הוועד, אי הבנה וכו') – זהו מצב מסוכן!

כבעל המעלית יש לך אחריות (מוסרית וחוקית) למנוע את הפעלת המעלית עד לאחר תיקונה – דרוש מחברת השירות מכתב המאשר שהליקויים במעלית תוקנו, ועד אז אל תאפשר שימוש במעלית. נכון … המעלית חשובה ואפילו קריטית לחיי היום יום – אבל בטיחות מעל הכל!

בנוסף, סביר להניח שימים לאחר הבדיקה תקבל צו בטיחות ממפקח העבודה האיזורי .

לא!
מסקנות הבדיקה נרשמות אך ורק בתסקיר הבדיקה. המדבקה הצהובה אינה מאשרת את תקינות ו/או בטיחות השימוש במעלית. כל תפקידה הוא לציין מתי התבצעה הבדיקה האחרונה, ומהו התאריך האחרון לבדיקה הבאה.
בהחלט יכול להיות מצב בו במעלית ישנה מדבקה מעודכנת – אך המעלית אסורה לשימוש

במדבקות של "ריפס מעליות" ישנו QR CODE הניתן לסריקה ע"י טלפון חכם. סריקת הקוד תוביל לאתר המפרט את הליקויים שנמצאו במעלית, ומסקנות הבדיקה (מעיין תסקיר מקוצר), כמו כן יתריע האתר באם המעלית קיבלה צו בטיחות.

מפקח העבודה האיזורי הינו עובד ציבור מטעם משרד העבודה האמון על הבטיחות בתחומים שונים – כולל בטיחות במעליות. המפקח מקבל את סמכויותיו מכח "חוק ארגון הפיקוח על העבודה (1954)". נכון לעכשיו ישנם 4 מפקחים  איזוריים (מחוזות דרום, צפון, מרכז וירושלים), כולם עובדים תחת מפקח העבודה הראשי.

כאמור, המפקח האיזורי מקבל את כל תסקירי הבדיקה של כל המעליות במחוז עליו אחראי, ובסמכותו להוציא "צו בטיחות" בהתאם לנכתב בתסקיר. "צו בטיחות" משמעותו איסור שימוש במעלית. בצו עצמו יפרט המפקח את התנאים לביטול הצו – ברוב המקרים ידרוש המפקח בדיקה נוספת של הבודק המוסמך (שים לב – אותו בודק מוסמך שאסר על השימוש במעלית מלכתחילה) וזאת לאחר ביצוע התיקון ע"י חברת השירות. לעיתים יסתפק המפקח באישור בכתב מטעם חברת השירות שהליקויים תוקנו. בצו הבטיחות גם מפורטים עיצומים וקנסות באם לא יבוצע הנדרש בצו.

לעיתים, למרבה הצער, חברות השירות מתעלמות מצו הבטיחות ופשוט מפעילות את המעלית (ועוברות על החוק) – כבעל המעלית אל תיתן לזה לקרות! זהו מצב מסוכן!

נשאלת השאלה איך חברות שירות מרשות לעצמן לעבור על החוק? שאלה טובה! והתשובה – כי הן יכולות. כרגע החוק אינו מאפשר הטלת קנסות על חברות השירות אלא רק על בעל המעלית. יתכן שמצב זה ישתנה בקרוב.

קיבלת צו בטיחות – השימוש במעלית אסור עד לביטול הצו – דאג לקיום הדרישות המופיעות בצו כדי לבטלו.

מפקח העבודה האיזורי רשאי להוציא "צו שיפור" למעלית. צו השיפור מחייב את בעל המעלית לדאוג לתיקון המעלית (ע"פ המפורט בתסקיר הבדיקה) עד לתאריך מסויים. במקרה כזה ניתן עדיין להשתמש במעלית, אך יש לדאוג לתיקונה עד לתאריך האמור. "צו השיפור" יוצא בדר"כ לאחר שאצל מפקח העבודה התקבל תסקיר בו ליקויים שחוזרים על עצמם (כלומר – הופיעו גם בתסקירים קודמים) ושאינם מסכנים את המשתמשים במעלית באופן מיידי – ליקויים בהם חברת השירות ו/או בעל המעלית לא טרחו לטפל.

עלות בדיקת מעלית חצי שנתית מושפעת ממספר גורמים, ביניהם סוג המעלית, מיקומה, מורכבות הבדיקה הנדרשת והיקף השירותים הנלווים. אולם, חשוב להבין שבבחירת בודק מעליות, המחיר לא צריך להיות השיקול המכריע. מדובר בבדיקת בטיחות קריטית שנועדה להגן על חיי אדם, ולכן מומלץ להתמקד באמינות החברה, בניסיונה המוכח ובאיכות השירות שהיא מספקת. בחירה בשירות זול שאינו מקצועי דיו עלולה להוביל לבדיקה שטחית או חלקית, שתסכן את המשתמשים במעלית ואף תגרור הוצאות גבוהות יותר בטווח הארוך. כשמדובר בבטיחות של משתמשי המעלית, אין מקום להתפשרות על איכות הבדיקה.

כן. מעבר לחובת הבדיקה התקופתית, כל בעל נכס או נציגות דיירים רשאים להזמין בדיקה יזומה בכל עת – לדוגמה במקרה של תקלה חוזרת, חשד לרעש חריג, תקיעת מעלית או לאחר שיפוץ משמעותי בבניין. בדיקה זו תתבצע על ידי בודק מעליות מוסמך וניתן לצרף אליה גם חוות דעת מקצועית כתובה, כולל המלצות לטיפול.

כן, בתנאי שאתה אחד הגורמים המוכרים בנכס: נציג ועד בית, בעל דירה, חברת ניהול או הקבלן שמסר את הבניין. תוצאות הבדיקה זמינות לצפייה דרך סריקת מדבקת ה-QR במעלית או באמצעות כניסה לחשבון האישי באתר ריפס מעליות, באמצעות פרטי זיהוי.

בדיקת בטיחות רגילה נועדה לוודא שהמעלית כשירה לשימוש בהתאם לחוק ולתקן הישראלי. היא כוללת בדיקה של רכיבי בטיחות חיוניים ונעשית אחת לחצי שנה.
סקר עומק הוא בדיקה מקיפה ביוזמת הלקוח, שמטרתה לחשוף תקלות סמויות, שחיקה מצטברת או כשלים חוזרים – ומומלץ במיוחד במעליות ותיקות או כאלה עם היסטוריית תקלות.

לא. המחיר מתייחס לבדיקה בלבד. תיקון הליקויים נעשה על ידי חברת השירות של המעלית, איתה ללקוח יש הסכם שירות.  לצערינו, משרד העבודה לא מחייב את חברות השירות לדווח לבודק המעלית על תיקון הליקויים, כמו גם לא דורש בדיקה חוזרת של הבודק לאחר התיקון.
במידה והליקויים שאותרו בבדיקה הם משמעותיים, ואתם רוצים שקט נפשי- מומלץ להזמין בדיקה נוספת לאחר שחברת השירות דיווחה לכם (בעלי המעלית) על תיקון הליקויים שמצא הבודק.

בהחלט כן. גם מתקנים קטנים יותר, כמו מעלונים ביתיים, מצריכים בדיקות תקופתיות ע״פ החוק. מומלץ להזמין בדיקה אחת לחצי שנה לפחות, כדי לוודא שאין כשלים בטיחותיים שיסכנו אתכם בביתכם.