איך שומרים על בטיחות במעליות בעונת הגשמים?

05/01/2020

בכל פעם שצפוי גשם, אנו ב”קבוצת ריפס מעליות” יודעים שאנו הולכים לשמוע על הרבה בעיות במעליות עקב נזילת מים לפיר המעלית, הפסקות חשמל או נושאים קשורים אחרים.בעיות אלו גורמות לתקיעת מעליות- עם או בלי נוסעים בפנים, ולעיתים אף לתאונות לצערינו.

 

 

כדי להבטיח את פעולתה התקינה של המעלית בעונת הגשמים וההצפות, הדבר החשוב ביותר הוא להקפיד על עבודה נכונה של מערכת הניקוז של הבניין ולמנוע כניסת מי גשמים לפיר דרך הגג או דרך קומות הקרקע או החניון.אם יש מצב של כניסת מים למערכת, יש לנתק מיד את החשמל למעלית ולעצור אותה כדי למנוע נזק נוסף.

 

במהלך סופת גשמים, על הנוסעים להיות ערניים ולהתריע אם יש חשד לחדירת מים לפיר.

 

במידה וזה אכן המצב- יש לעצור מיד את השימוש במעלית ולקרוא לנציג חברת השירות.נוסעים שנלכדו במעלית צריכים לשמור על קור רוח, ללחוץ על פעמון האזעקה, לחייג למספר החירום ולהמתין בסבלנות לאנשי המקצוע שיבצעו את החילוץ.במעליות חדשות- לחיצה ארוכה על פעמון האזעקה תחייג אוטומטית למוקד החירום.

 

הכי חשוב- לא להיכנס לפאניקה! מעלית עומדת היא מעלית בטוחה. יש להמתין בסבלנות לחילוץ.

בנוסף, בחיי היום יום, על הדיירים בבניין לשים לב לכל נושא נזילת מים – למשל- תמיד לשים לב האם צנרת המים בביתכם שבורה או דולפת, לא להתעלם מנזילת מים בבניין וכו’.

בעת גשם חזק והצפות ברחובות, מומלץ שלא לרדת לחניון הרכבים במעלית!

יש למזער את השימוש במעלית בתנאי מזג אוויר סוערים שכן הפסקות חשמל עלולות לגרום להן להתקע. לא רק שזה יכול להלחיץ את האנשים שנתקעו במעלית, אלא שהחילוץ עצמו ייארך זמן רב שכן כוחות החילוץ עמוסים מאד בזמן סופות.
השתדלו להשתמש במדרגות ככל הניתן.

למבנים בתהליך בנייה, בשל מערכת הניקוז הבלתי גמורה, קל מאוד למים לחדור למנגנוני המעליות. אם זה קורה, יש לבצע בדיקה מלאה ביסודיות מהר ככל האפשר כדי להתמודד עם כל סכנה נסתרת או נזק עתידי.

במהלך סקרי העומק שמבצעים המהנדסים של קבוצת ריפס מעליות, אנו מאתרים במקרים רבים גם נזילות וחדירות מים שאירעו בעבר ובהווה בפיר המעלית בעזרת צילומים טרמיים וסימנים נוספים במנגנוני המעלית.

אל תחכו שהמעליות יתחילו להיתקע – הזמינו כבר היום סקר עומק והישארו רגועים ובטוחים לתקופה ארוכה.