עצות בטיחות במעלית להורים

05/01/2020

הורים מלמדים את ילדיהם שיעורים חשובים על בטיחות מדי יום – אבל האם הילדים שלכם יודעים איך לשמור על עצמם בעת שימוש במעלית???

מעליות מודרניות בטוחות יחסית עם התקנה נכונה, תחזוקה טובה ובדיקות בטיחות מקצועיות, אך ילדים עדיין עלולים להיפצע עקב חוסר מודעות לסיכון.

השיטות המומלצות הבאות יכולות לעזור להורים לשמור על בטיחות ילדיהם במהלך נסיעה במעלית:

1. למד את ילדיך נימוסים במעלית:

רוב המבוגרים יודעים שצריך לתת לאנשים לצאת מהמעלית לפני שנכנסים אליה. ודא שהילדים שלך מכירים את כלל הזהב הזה של נסיעה במעליות; כך, הם לא יתרגשו כל כך לנסות ולמהר להיכנס למעלית ברגע שהדלתות ייפתחו. זה יכול לגרום לפציעות מהתנגשות באנשים היוצאים מהמעלית, אך גם לסייע במניעת תאונות המתרחשות במקום שבו הדלתות נפתחות; הרווחים בין דלתות המעלית עלולים להוות סכנות לילדים קטנים. 

2. אל תאפשר לילדים ללחוץ על כפתורים אקראיים:

ילד שלוחץ בהתלהבות על כל כפתורי המעלית עושה הרבה יותר מאשר לתסכל נוסעים שמחכים למעלית שתגיע לקומה שלהם. זה יכול גם לשבש פעולות תקינות או להפעיל אזעקת שווא. למעליות מודרניות רבות יש לחצני חירום על הפאנלים, וילד הלוחץ על כפתורים אקראיים עלול להכשיל את אמצעי האבטחה של המעלית.

3. למד את ילדיך כיצד להיכנס ולצאת ממעליות בבטחה: 

הורים חייבים ללמד ילדים לצפות בצעדיהם כך ששום דבר לא יתפוס ברווח בין דלתות המעלית או החריץ ברצפה. עידוד ילדים לשמור על תשומת לב לביגוד רופף ולשרוכי נעליים יכול לסייע במניעת פציעות הקשורות למעלית.

4. אמור לילדים להרחיק ידיים מדלתות המעלית:

ודאו שהילדים שלכם יידעו לעולם לא לגעת בדלתות של מעלית כשהן נפתחות ונסגרות. אם ילד מניח יד על דלת מעלית כשהיא נפתחת, ידו של הילד עלולה להיתפס בין אגפי  הדלת- ארוע הגורם במקרים רבים לשבירת עצמות היד!

בנוסף, הורים צריכים ללמד את ילדיהם לעולם לא לנסות ולפתוח או לסגור את דלתות המעלית עם הידיים, או לעצור את סגירת דלתות המעלית על ידי עמידה ברווח עם סגירת הדלת. למרות שדלתות המעלית המודרניות מצוידות בחיישנים, יעילותם נמוכה כשמדובר בילדים קטנים- עליהם עלולה הדלת להיסגר.

5. לשמש דוגמא טובה:

הילדים שלך מסתכלים עליך כדי ללמוד כיצד להתנהג במצבים שונים. אחד הדברים הטובים ביותר שכל הורה יכול לעשות כדי לעודד הרגלים בטוחים במעליות הוא לתרגל הרגלים טובים בעצמם. הובילו בדוגמה האישית, ותמיד חפשו רגעים ללמידה והסברים שיכולים לעזור לילד להישאר בטוח במעליות בעתיד.

בעוד שמאפייני הבטיחות המודרניים התקדמו מאוד בשנים האחרונות, אף הורה לא צריך להניח שכל מעלית בטוחה לחלוטין, והורים צריכים לעודד ילדים להשתמש בהם בזהירות בכל נסיעה.

6.  טלפון סלולרי + ילדים בסביבת המעלית = סכנה!
אל תשתמשו בסלולרי בעת שאתם ממתינים עם ילדיכם למעלית או נוסעים בה ולמדו גם את ילדיכם לא להביט בסלולרי בעת השימוש במעלית.
הביטו והשגיחו על ילדיכם בסביבת המעלית. הסלולרי יכול לחכות, בטיחות הילדים לא!

לא בטוחים האם המעלית שלכם תקינה ומתוחזקת כראוי?

קבוצת ריפס מעליות מזמינה אתכם לפנות אלינו בכל עת ולקבל ייעוץ או לבצע סקר עומק מקיף למעלית חדשה או קיימת.